به گزارش آوای خزر،احمد توکلی در ارتباط با مشکلات ترافیکی و نیازمندیهای استان، اظهار کرد: زیرساختهای جادهای استان مازندران به شدت شکننده است.
وی با اعلام اینکه دستگاههای اجرایی برای توسعه راهها اقدامات مناسبی انجام دادند، اما با توجه به نیازمندیهای مازندران، توسعه راههای استان نیاز به بازنگری اساسی دارد،گفت: همه روستاهای دور دست استان به راه مناسب دسترسی دارند، در این حوزه هم نیازمندیهای جدی احساس میشود.
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران با اعلام اینکه در محورهای اصلی اقدامات تعریض و چهاربانده کردن محور انجام شده یا در دست اقدام است،افزود: بهسازی و بازسازی محورهای درجه دو و سه هم از اقدامات در دست اجرای استان در حوزه راه است.
وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که همه محورهای ارتباطی استان چهار بانده نشده و تقاطعهای غیرهمسطح استانداردسازی نشود در حوزه ترافیک قطع به یقین مشکلات جدی خواهیم داشت.
توکلی با اعلام اینکه برای بهسازی و بازسازی مناسب جادهها نیاز به تامین اعتبارات مناسب داریم، بیان کرد: حجم ترددهای زمینی در مازندران بسیار زیاد بوده و در کنار آن هزینه نگهداری راههای استان به نسبت بیشتر از سایر استانهای کشور است.
وی در ارتباط با وظیفه دولت در قبال بهسازی و بازسازی محورهای استان، بیان کرد: توزیع اعتبارات بر اساس شاخصهای مختلف در حال انجام است، اینکه اعتبارات لازم برای اجرای پروژهها به استان ابلاغ نمیشود دلایل متعددی دارد که در سالهای اخیر تحریمها هم مزید بر علت شده است.
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری مازندران، ادامه داد: با نیمه تمام ماندن پروژه بحث افزایش قیمت کالا و مصالح مطرح شده که در نتیجه زمینه افزایش قیمت تمام شده پروژهها را به دنبال داشته و در نهایت همان بروکراسی اداری که برای تصویب اعتبار طی شده برای افزایش اعتبار نیز این چرخه تکرار میشود.
وی با اعلام اینکه در استان مازندران شاید بیش از ۱۰۰ کارگاه فعال وجود دارد که کارهای نیمهتمام را انجام میدهد، گفت: این موضوع در استانهای دیگر وجود ندارد، همین امر نشان میدهد که کار در استان انجام میشود اما با تعدد پروژهها در استان مواجه هستیم.
توکلی با اعلام اینکه سطح خدمات مازندران ملی است، افزود: انتظار داریم که مجمع نمایندگان این حساسیتها را به مسؤولان ملی انتقال دهند و امیدواریم با حضور استاندار جدید ارتباطات بهتری با مسؤولان ملی برقرار شده و با دریافت اعتبارات، بیشتر پروژهها فعال شوند.
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک مازندران با اشاره به هزینه بسیار زیاد چهار بانده کردن سوادکوه به تهران یا در محور هراز، اظهار کرد: اجرای این پروژهها اقدامات زیرساختی بزرگی است که بخشی انجام شده و یا در حال انجام است.
وی در ادامه از اجرای طرحی با عنوان احداث پارکینگهای طبقاتی در مازندران خبر داد و گفت: مشوقهایی برای احداث پارکینگهای طبقاتی در استان در نظر گرفتیم که با نهایی شدن آن بنا داریم در شهرهای بزرگ استان این طرح را عملیاتی کنیم و برای اجرایی کردن آن سرمایه بخشی از فعالان حوزه ساختمان را به سمت احداث پارکینگهای طبقاتی هدایت میکنیم.